Motivation?

Det är verkligen inte det lättaste att hitta just nu. Jag känner mig duktig som faktiskt gör saker varje dag och inte bara sover bort tiden, eller hamnar vid datorn spelandes. Tid har jag ju fått lite i överflöd eftersom DHL inte ville att jag kom tillbaka efter semestern. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det, men helt okej känns det inte. På det stora hela så saknar jag inte just det jobbet, men det är klart att jag vill jobba. Ändå tar det emot att sätta mig och skriva ansökningar. Jag kan inte riktigt förklara varför, det kanske är just tid jag behöver.

Några som är toknöjda över att jag är hemma är ju Tim och Zack. Massa mys med matte! Dessutom så får man roliga promenader, både i ösregn (fast att mattes stövel läcker) och i blåst och i det underbara gråa höstvädret som Göteborg bjuder på.

I måndags var jag på scout för första gången på evigheter. Det kändes bra att vara där, men jag var också helt slut efteråt. Troligtvis för att jag är ganska ovan vid det. Imorgon väntar ledarupptakt i Kungälv på kvällen, om nu inte min förkylning stoppar mig. Sen till helgen blir det kanothajk. Spännande!

Jag skulle faktiskt vilja tillbringa mer tid ute, även om det är grå-trist-höstväder. Frågan är bara varför jag inte gör det. Just nu är det ju inget som stoppar mig. Men idag har jag ju rensat skafferiet istället och igår så tvättade jag nästan hela dagen. Imorgon då? Nja... Jo, efter att jag har skrivit jobbansökan. Då får det bli utflykt med nyponsoppa med i termos. För just nyponsoppa bjöd skafferiet mer än gärna på.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0