Garnet till vantarna

Så kommer här äntligen en bild på mitt fina garn (Marks och Kattens ECO ull color) till mina vantar. Jag har försökt beskriva färgen innan, men tror nog att roströd är det som beskriver den bäst. Det kan se lite skumt ut att jag stickar en remsa av rätstickning när jag säger att jag gör vantar... Men det kommer att bli mudden och se ut precis som vantarna nedan. Även om de är stickade i ett mycket grövre garn (DROPS Karisma).

Den här vantmodellen har jag tyckt varit mycket enkelt att sticka och det känns som man redan kommit en bit när det är dags att börja sticka på fyra strumpstickor. För mig är det iallafall enklare att få stickningen jämn då.
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0