Shoppingrunda


Nu börjar semestern närma sig med stormsteg och idag gav jag mig iväg på en shoppingrunda på lunchen. Det blev en lite längre lunch än en lunch egentligen är på jobbet, men det fick gå för idag. Ett besök på Fjällsport och ett på Femmans sport blev det idag. Nu tror jag att jag är klar med min utrustning, det återstår bara att faktiskt välja vad jag ska ha med mig och packa. Däremot så saknar jag fortfarande en gasolbrännare till köket och gasol... OJ! Gasol tänkte jag inte ens på idag. Får väl göra mitt bästa för att komma ihåg det också.

Hur som så tänkte jag ändå visa vad som blev inhandlat idag.


Först ut; mina Klättermusen Fenrir-byxor. Jag ville ju gärna haft en ryggsäck ifrån Kälttermusen då de har en tydligaste "gröna" profilen på friluftslivsmarknaden. Väldigt uppskattat ifrån mig. Tyvärr så gör de bara herr-ryggsäckar och de passar inte på mig iallafall. Tydligen så har de flesta tjejer liknande problem. Just därför blev jag så jätteglad när jag hittade ett par av deras byxor på rea. Att de dessutom passade mig bäst av de som jag prövade gjorde mig inte mindre glad. Snarare bara gladare!

Fast byxorna var ju inte allt som blev inhandlat idag. Det blev lite mer innan jag var klar i affärerna.


Två par strumpor i från Smart Wool, ett regnskydd till min ryggsäck, en superliten handduk till Tim, en liten visp och en underställs-tshirt. Just det, stormtändstickor också.

Välja och packa var det!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0