Mössa!

Den är färdig och har varit den ett par dar! Och jag är så nöjd med den!!

Mönstret var roligt att sticka, det gick fort och resultatet var en mössa som jag kommer att använda. Det är inte dåligt det med tanke på att den ändå är ganska färgglad och jag har ju mest på mig svarta mössor.
Det enda som var lite knepigt var att få till nederkanten när det skulle flätas. Utseendemässigt är nog det det som jag är minst nöjd med, men jag hade inte velat ha resår där istället. På det stora hela är jag alltså mycket nöjd!

Den är stickad med ett nystan Drops Merino blå och ett halvt (lite mer kanske) nystan Drops Merino vit.
Stickor nr 3, jag använde strumpstickor redan från början eftersom jag inte hade någon rundsticka som passade bra.

I övrigt så har jag följt mönstret ända tills mitt blåa garn tog slut. Då hade jag bara tre varv kvar och jag stickade dessa med enbart vitt.

 


När jag väl får någon som kan tänka sig ta bild på mig i mössan så kommer det en sån också. Då kanske mössan till och med är blockad, för det har den inte blivit än.

/J

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Saknar en gilla-knapp så det får bli tummen upp här istället! :) Superfin och ser väldigt varm och mysig ut!!

2011-08-05 @ 18:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0