Inte det som jag borde göra just nu

Nej, jag borde verkligen inte sitta här och skriva på arbetstid. Bara det att nu finns det nästan inga mer bokningar att lägga in, jag har gjort mina rapporter och det finns fortfarande inga idéer på något bra för mig att göra. Jag känner mig minst sagt överflödig. Bästa kommentaren än så länge är ändå; Du får själv leta upp arbetsuppgifter. Hur ska jag kunna göra det? Hade jag frågat om jag visste vad jag skulle göra?

Som jag kom fram till med Tina igår efter mycket bollande, att jag måste börja dra i någon tråd i mitt liv, men allt är i ett sånt virrvarr att om jag drar i något trasslar jag bara till resten ännu mer. Tiden blir nog den faktorn som kommer visa vad jag ska göra och vad som blir rätt till sist. Jag är bara otålig just nu, inte bara just nu kanske. Ännu mer nu än förut.

För att byta ämne lite. Jag började sticka ett par vantar igår kväll när jag inte kunde somna. Äntligen ska jag göra mitt andra par vantar till mig själv som jag har velat göra hela vinter. Passar bra att få dem klara nu till våren. Än så länge har jag bara gjort lite på ena mudden till en av vantarna, men de blir med oranga/roströda muddar och gröna vantar. Så är tanken iallafall... Fast det finns en liten växande idé om att göra även vantarna orange/roströda med lite gröna ränder, för jag gillade verkligen färgen! Det kommer blid sen när jag kommit lite längre än vad jag gjort just nu.
Koftan som jag håller på med jobbar jag fortfarande på. Bakstycket är färdigt och ena framstycket. Det var bara lite för mycket räknande och pillande för att sticka på koftan sent igårkväll... Den ska nog bli klar snart den med. Inte för att jag har så mycket tid över denna veckan, men det finns ju en helg iallafall.

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0