Näsan ovanför vattenytan

När man simmar är det en typiskt bra sak att ha näsan ovanför vattenytan, det är så svårt att andas annars. Visst klarar man av en kort stund under, men för länge skapar problem. Jag börjar närma mig gränsen där jag har klarat av den korta stunden nu under två veckor. Det måste bli ändring! Ändå så sitter jag med datorn i knät allt för många kvällar. Åtta timmar som borde räcka till gör inte det. Långt ifrån... Svaret att klura ut hör ihop med frågan, varför räcker inte åtta timmar till? För att jag blir konstant störd? För att det är för mycket att göra? För att jag inte kan hantera lika mycket som innan? Eller har jag bara tagit mig vatten över huvudet och det börjar sjunka nu? Hela tillvaron känns däremot inte som den sjunker.

Det finns så många fina stunder, varma leenden och lycka. A lyckas mer än ofta att få mig ovanför ytan bara genom att vara där. Dessutom ser han till att jag kommer iväg och tränar, något som gör att jag mår bättre det också.


Nu blir det promenad. Så får vi se vad helgen bjuder på!
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0