Regnbåge


Har ikväll haft sällskap av en regnbåge utanför fönstret, en kopp te på bordet, stickning i mina händer och en ny ljudanläggning. En väldig mix, men det har på det stora hela bidragit till en fin avslutning på dagen. En ännu finare för att jag har sällskap av en väldigt fin pojke som tar hand om mig när jag sitter här och snörvlar.
Helgen skulle ha inneburit en massa jobb, för nu äntligen är lagret på plats på nya stället! Fast för min del har helgen mest inneburit en förkylning som gjort mig matt och orkeslös. Imorgon behöver jag dock visa mig på jobbet redan klockan sex på morgonen. Det är bara till att hoppas på det bästa och inse att det finns många begränsningar för mig. Så här illa brukar det ju inte vara med två allvarliga förkylningar på rad, bara någon vecka mellan.

Förkylningen för ju något bra med sig, jag stickar väldigt mycket mer nu. Jag har fått klar en kofta (okej då... Det saknas en knapp) och jag har stickat fina varma inneskor. Inte de som jag visade upp senast utan ett par andra. Sen har jag även påbörjat ett nytt stort projekt i form av ytterligare en kofta. En sommarkofta som kommer kräva mycket framochtillbaka stickande men som kommer kunna ge mycket värme när den är klar. Koftan stickas med två trådar och det är en ny upplevelse, även om det inte var så svårt.

Nej, nu väntar sängen tröttheten är påfallande tydlig. Till och med hundarna är trötta efter att ha tillbringat en eftermiddag i Utby med en katt som studerade dem och undrade vad som fått dem att ta sig in på hennes domäner.


/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0