Varför torsdagar?


Försöker komma på varför torsdagar ska vara så jobbiga och knepiga. Det går inte. Jag vet inte varför, men jag vet att förra torsdagen också var jobbig mot mig.

Däremot så vet jag att jag har lärt mig massor sen denna perioden i fjol. Idag bad jag om hjälp för att jag kände att det var för mycket och för stressigt på jobbet. Det hade inte hänt för ett år sen, då hade jag bara begravt huvudet och fortsatt att jobba och jobba och jobba. Visst, jag kände mig fortfarande stressad, men jag var ändå lite stolt över mig själv. Tänk att det bara är lite mer än ett halvår sen som mitt liv verkligen var upp och ner och nu så är det kanske inte riktigt helt bra än, men iallafall på väg åt rätt håll.

Att livet är på väg åt rätt håll märks kanske inte alla dagar, men med lite eftertanke så känner jag ändå av att jag har en mycket högre "lägsta nivå" och en jämnare nivå också. Jag har hunnit med att grubbla mycket på det här och det är tankar som flyger igenom mitt huvud dagligen. Så har det varit den senaste tiden, jag vet att det börjar närma sig års-dag och jag vet att jag börjar närma mig semester igen. Det var ju efter semestern i fjol som jag kraschlandade. Även om jag verkligen längtar efter att vara ledig, så skräms jag av det samtidigt.

Nehe, det hjälper inte att begrava mig i tankar heller. Ska avsluta min kopp te, hänga upp tvätten och sen väntar sängen. Sov gott!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0