Kontraster


Igårkväll när jag var på väg hem från jobbet slogs jag över hur fint Göteborg är. Jag ville bara åka upp och sätta mig på Ramberget och njuta. Njuta över att det är sommar och att det var uppehåll. En ganska grå himmel med solen som lyste igenom lite grand, mest ut mot havet. Det var så fint och jag var så glad över att jag fick vara där just då. Känslan satt i när jag var ute med hundarna och jag förundrades över alla de där vanliga sakerna som jag ser varje dag.

Sen idag vaknade jag upp till ett helt annat Göteborg. Ett Göteborg som bestämmt sig för att visa sig från sin gråa, regniga och något kyliga sida. Det var en enorm kontrast på hur samma promenadslinga kan upplevas.

Kontraster är det även i stickprojektet just nu. En mössa med två färger, blått och vitt. Det var lite klurigt innan jag fick rätt på hur jag skulle hantera två trådar, men nu bara rinner det på. Det känns otroligt skönt att se hur mönstret växer fram och hur bra färgerna blir.
Kort kommer så snart jag tagit tag i mig själv och letat upp en kamera. Det enda är just att jag behöver köpa en ny och jag vet inte vilken...

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0