Balansgång


Det har varit en ganska turbulent tid det sista. Något som gjort att jag inte känner mig helt i fas och det påverkar folk runtomkring mig. Inte för att jag vill det utan för att det bara gör det. Jag hoppas bara att allt ska kunna lugna ner sig lite nu och att jag ska få mer tid över till annat än jobb. Även om jag hinner med en del annat också så har det varit mycket jobb och jag känner mig just nu ganska trött. Inte hopplöst trött, mest att jag borde kanske sova någon mer timme på natten. Tyvärr är det ju bara så många andra saker som jag vill hinna med på kvällarna; laga mat, träna, hundarna, sticka och umgås med A. Tur att det går att kombinera några av dem!
Stor del av min tid går alltså ut på att gå balansgång nu.

Helgen har varit väldigt effektiv och det har hänt mycket anser jag, sen tror jag inte att A håller med mig. I går firade Tina sin födelsedag (Grattis en gång till!) och då bjöds hon på tårta och paket. Idag var Hannes och Jenny på besök och åt brunch, en mycket trevlig brunch! Sen var det dags för A att bege sig mot scoutläger.

När han väl åkt blev det sådär jobbigt tyst och tomt här hemma. Hundarna var inte mycket till sällskap just då och det känns fortfarande lite sådär. Antar att jag snart kommer vänja mig igen, men det är länge sen jag var ensam så här länge som det ändå kommer att bli.

Kvällen har alltså gått ut på att skingra tankarna. Jag har hunnit igenom två Harry Potter-filmer (ettan och tvåan), lagat mat till mig. Sytt i knappen som saknades på min senaste kofta och stickat en del på min fina mössa! Jag tycker att den är så fin! Nu hoppas jag bara att den passar när jag väl är klar. Helst att jag får plats med foder i den också så att jag kan få den vindtät.


/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0