Kallt


Imorse kändes det kallt... Bilen visade hela 9 grader när den startades. Jag tyckte att det var lite väl kallt när jag var ute med hundarna på morgonen. Däremot så skiner solen in på kontoret och värmer ryggen skönt nu! Klarblå himmel och inte så mycket blåst heller. Dagen kommer alltså bli väldigt skön!

Sen finns det ju en del fina saker runt om i naturen som kan förgylla dagen ännu lite mer.

 


Lingon och blåbär som hundarna glatt letar reda på ibland buskarna. Lingonen är väl inte riktigt lika populära som blåbären hos dem. Däremot så vill jag upp till Dalarna och plocka lite själv, jag tror ju nog att det kan finnas några blåbär kvar där. Fast jag åker ju upp först om två veckor, får hoppas på det bästa!


 

Sen hittade vi lite björnbär, som också slank ner. De gillade både jag och hundarna. Rönnbär finns det ju i massor, men de är ju mindre goda att äta. Det värsta är ju att många rönnbär brukar förutspå en kall vinter. Det är jag ju inte jättesugen på. Räcker det inte med kalla vintrar nu?

 

Däremot så kan en fin höst ge en del fina bilder. Ljungen blommar ju mer och mer nu och jag tycker att det är så fint! Även om att den påminner mig ständigt om att det blir mer och mer höst.

Idag ska jag ta tag i att ringa om min kamera och fråga om de som jag köpte sen av kan laga den. Ta lite kort på den så att försäkringsbolaget kan se vad som ar hänt och anmäla till dem med kanske... För jag vill ju få den att fungera! Eller få en ny, för så många dagar hade jag ju inte den. Dessutom är jag ju sugen på att ta föer kort. Jag fick definitivt mersmak för det. Plus att jag vill ha min kamera till när jag ska iväg och vandra, vilket kommer närmre och närmre och jag är rädd att den inte kommer vara klar.

/J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0