Lättare axlar


Senaste tiden har präglats en del av huvudvärk och axelont. Mestadels för att den senaste månaden verkligen har gått ut på att reda ut så mycket som möjligt. Och visst har jag lyckats! Så inte nog med att våren verkligen har kommit hit, jag känner att jag inte bara står och stampar längre. Härligt!

Helgen har spenderats med alla härliga scouter ute i skogen på lördagen. Det var strålande sol och riktigt härligt väder! Lekar, korvgrillning och glada scouter. Hundarna var med och räddade så många pinnar de bara kunde ifrån vattenpölen. Sen blev det även tid över för en del solande för dem.


På kvällen så var jag och Tina och tittade på bio. Vi såg Rango, om en kameleont som identitetskrisar. Johnny Depp i huvudrollen, även om man inte ser honom så känns rollen verkligen perfekt för honom. Och om man ska betygssätta en film i hur mycket den måste kompenseras med i form av snacks, glass osv fick den fullpott. För med oss in på biosalongen hade vi vars en flaska vatten och det blev inte mycket drucket av den heller då filmen var alldeles för bra.

På stickningsfronten står det ganska still. Jag kom fram till att jag inte har tillräckligt med garn för att kunna göra så långa armar som det ska vara på koftan. Så antingen köpa mer garn eller korta ärmarna. Det blev till att göra kortare armar. Så nu hoppas jag på det bästa och får kämpa vidare för att få den klar.
Vantarna får ligga i dvala tills hösten tror jag, nu är det ändå för varmt för tjocka härliga vantar. Och jag har så mycket annat jag vill göra. Kanske att det kan komma upp lite bilder på det snart också.
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0